My World

This blog belongs to me...

Open House@deRozelle Kota D'sara Friday, May 08, 2009

kawan-kawan nak dengar cerita tak.. hah..duduk..duduk..

Pada hari cuti 1 Mei (Hari Pekerja) kitaorg gi lepak umah adik aku kt Kota Damansara.. rumah barulah katakan.. seronok giler sbb kt kondomaniam dia tu ader kolam renang.. apa lagi..aku yang ader skill kuak lentang tenggelam timbul nie pun mandi ler..bersama-sama ngan anak2 itik yang di datangkan khas untuk mewujudkan suasana kalau bnilau kt kondo tu.. termasuklah anak Ultraman Gia, TIGA dan tidak ketinggalan geng-geng bas sekolah..keh..keh..keh.. tengok tu..letih jugak aku yang sekali-sekala berenang..sekarang dah jadi favourite aku ler..nak menggantikan Jeffry Ong yang telah lama bersara..(acah aje).. kt sebelah tu anak perempuan aku yang sulung..hantu air tu.. mana taknyer..pantang nampak air..tak kira ler air apa..air sirap ker..oren ker..air milo ker..semua dia tibai..keh..keh..keh..

hah..tengah berenang ..tangkap ler gambo..itulah dia aksi-aksi Ultraman Gia (Kanan), geng bas sekolah dan raksaksa Gorgon..keh..keh..keh.. aku bapa Ultraman tenang ajer..(peaace yooo..) mesti menjaga keamanan manusia kt kondo KD tu takut nanti tingkat 7 umah adik aku runtuh dek pergaduhan Ultraman dan raksaksa..peace yoo..

hah..lepas mandi..dah sejuk getar macam anak ayam..apa tunggu lagi..naik la woi..hiya..talak leti lah ini budak..agak-agak ler mandi tu woi..hah..tgk ler tu.. tak cukup kolam..shower plak dia bedal..humang aii.. anak aku sorang nie..keh..keh..keh.. aku pun join skali ler..hhmm... sejuknyer air... cuba tgk gambo tu.. betul tak cakap aku nie.. lepas nie boleh datang lagik..bangun pagi takyah mandi kt bilik air..terjun kolam lah..kan upin kan...hhmm betul..betul..betul..

hah..lepas mandi..lemas..kita naik untuk jamuan makan plak..hhmmm..sedap..ader daging palembang.. nasib baik datuk palembang tak datang..kan upin kan.. betul..betul..betul.. makan sponsor..tidur sponsor..balik Bt Pahat sendiri sponser...ceh.. seronok ..mmg ler seronok sebab pada aku lebih kepada family gathering ler..baca doa selamat sikit dek tuan Hj Rusuli (abah aku daaa).. mertua adik aku..(teringat arwah mertua aku)..sob..sob..sob..

ape-ape pun .. open hause ari tu mmg seronok..kan upin kan.. hmm betul..betul..betul..lepas makan..makan lagi dan lagi danlagi dan..perut dah kenyang.. sleeping time.. apa lagik aku ngan family aku lantok gi tido kt bawah kondo..angin dia rasa macam kat sawah padi atuk aku kat Alor Setaq plak.. apae-ape pun semuanyer bersantai dengan kenyangnyer.. mane tok nyer asyik melantoq ajer.. tgk mata afiq pun dah tau..mmg ngantuk giler gua cakap luu....

last but not least..anak buah aku sorang nie..music please (tuk cayang iman..alah tuk cayang iman).. lirik dan lagu: Pak Mat Min ler.. sapa lagik.. top ten kt Ipoh tu.. aku sayang sangat kat dia sbb Iman nie selalu ingat aku nih abah dia.. kalau abah dia hilang pun.. iman datang kt aku..asal iman datang kt aku..abah dia hilang.. selalu jugak aku gusti ngan si Iman nie.. sbb dia montel sangat..keh..keh..keh..chill out iman..

balik umah.. hari-hari aku ingatkan dia.. kalau boleh 2 minggu sekali aku nak suruh abah dia turun cini.. leh aku main ngan dia..

apa-apa pun.. thanx bro..coz invite me n family to ur house.. get rest and enjoy the delicious food..espacially swimming pool that ur have there..(I like to move it..move it)..

Sehingga bertemu di lain rancang..bersama saya abg pi.. "Lu pikir lah sendiri" assalamualaikum...